Dudliho zápisky Patagonia 98 · Sikkim 99 · Peru 2000 · Karibik 2002 · Barma 2002 · Irán 2003

Arequipa - relaxing day

Budíme sa neskoro do krásneho slnečného dňa. Iný si v Arequipe ani nevieme predstaviť. Peter fúka svoj nekonečne plný nos, ja vykašliavam ako starý hrniec, ale ináč sme v pohode. Každý vrchol si vyžaduje svoje obete. Keď sme doobeda prichádzali k Zarate expedition, od dverí na nás už mávali usmiati Juan a Sean. Juan nás poprosil, aby sme sa mu zapísali do pamätnej knihy. Debatovali sme o miestnych kopcoch, o výstupoch i o tom, že Chachani nie je problém spraviť aj za 1 deň. Mnohé cestovky túto možnosť aj ponúkali. Na Chachani robí Zarate Expedition ročne asi 20 výstupov od apríla do novembra, po tom je obdobie dažďov, kedy sa výstupy nerobia. Juan odhadoval celkový počet výstupov na Chachani asi na 70 ročne z čoho som usúdil počet ľudí na vrchole 250 až 300 ročne. Na základe našich skúseností môžeme Zarate expedition iba odporúčať. Johny sa pokúšal skontaktovať s pánom Chavezom, riaditeľom múzea múmie Juanity a natočiť s ním rozhovor, ale pán Chavez mu navrhol termín stretnutia až na ďalší deň, čo bolo pre nás bezpredmetné. Túlali sme sa so Seanom po centre. V meste sa konala demonštrácia. Ľudia niesli transparenty s vyobrazením El Che Gevaru, skandovali heslá a protestovali proti súčasnému režimu. Priebeh demonštrácie bol v podstate pokojný, pod policajnou kontrolou. Zašli sme spolu na obed na terasu na hlavnom námestí Plaza de Armas s pekným výhľadom na námestie. Na terase hrala ľudová peruánska kapela. Poobede sme sa venovali drobným nákupom, internetu a zabezpečení si výletu do Colca kaňonu. Rozhodli sme sa, že sa do Colca vyberieme na 3 dni s tým, že v cestovke si objednáme 2-dňový výlet a tretí deň tam ostaneme na vlastnú päsť. Colca kaňon je od Arequipy vzdialený 160 km, čo je v horskom prostredí 4-5 hodín jazdy. Chceli sme si Colcu užiť viac a stráviť tam aspoň 2 noci. Naše rozhodnutie sa vykryštalizovalo až podvečer a skoro sme mali na mále, lebo cestovky mali svoje prepravné kapacity už zväčša naplnené. Nakoniec sme zohnali cestovku, ktorá nám predala 2-denný výlet do Colca za 19 $ na osobu. Zároveň sme si nechali v cestovke zabezpečiť lístky na nočný autobus do Nazca po návrate z Colcy. Demonštráciu v meste vystriedali veľké oslavy, ktoré pravdepodobne súviseli s dušičkami. Večer sme sa posledný krát stretli so Seanom a so Stefani z Londýna. Stefani celá nadšená rozprávala ako bola paraglaidovať niekde v okolí Arequipy za 25 $. Bol to jej prvý let padákom v živote a bola vo vzduchu 15 minút. Sean sa s nami zakrátko rozlúčil a odišiel na vlak do Puna. Jeho ďalším plánom bola Bolívia, Coroico, džungľa a možno ďalšia šesťtisícovka v okolí La Paz. Škoda je nevyužiť aklimatizáciu. Po večeri sme ešte s Johnym prepadli internetu a pokúsili sme sa poslať cez internet SMS-ky na mobilné telefóny našim najbližším. V noci sme sa vracali preplneným mestom plným oslavujúcich domorodcov. Keď sme prechádzali námestím pri kostole San Francisco upútali nás ženy, ktoré predávali nejaké "hriate" nápoje. Zastavili sme sa u jednej ženy, kde posedávali takí traja miestni, na ktorých bolo vidno, že tu už nejaký čas sedia. Dali sme si koštovku, bola to hriata anízovka. Veľmi nám chutila, tak sme si dali naliať 2 poháre za 1 SOL. Ženička nám do pohára ešte doliala nejaký biely špiritus, aby to malo grády. Tak sme sa skamarátili a pobratali sa s miestnymi, hoci sme si navzájom skoro vôbec nerozumeli. Od ženičky sme sa dozvedeli, že oslavujú svätého Judáša.